• Tijdschrift Lezen
  • Over Stichting Lezen
    • Wat we doen
    • Kunst van Lezen
    • Wie we zijn
    • Werken bij
    • Samenwerking
    • Veelgestelde vragen
    • Pers
    • Frysk
    • English
    • Contact
  • Leesbevordering & literatuureducatie
    • Direct naar
      • BoekStart
      • de Bibliotheek op school
      • Campagnes
      • Congressen en trainingen
    • Voor- en vroegschools 
    • Primair
      onderwijs 
    • Voortgezet onderwijs 
    • Beroeps- onderwijs 
    • Thuis 
  • Onderzoek
    • Direct naar
      • Over Leesmonitor
      • Verantwoording
      • Onderzoekspublicaties
      • Stichting Lezen en onderzoek
    • Literatuureducatie
    • Digitalisering
    • Cultuur
    • Gedrag
    • Vaardigheid
    • Motivatie
    • Leesbevordering
  • Publicaties
    • Stichting Lezen algemeen 
    • Leesbevordering en beleid 
    • Lezen
      onderzocht 
    • Leesbevordering in de praktijk 
    • Scholing in leesbevordering 
  • Nieuws
  • Agenda
  • Leesbevordering & literatuureducatie
    • Direct naar
      • BoekStart
      • de Bibliotheek op school
      • Campagnes
      • Congressen en trainingen
    • Voortgezet onderwijs 
    • Primair onderwijs 
    • Voor- en vroegschools 
    • Beroepsonderwijs 
    • Thuis 
  • Onderzoek
    • Literatuureducatie
    • Digitalisering
    • Cultuur
    • Gedrag
    • Vaardigheid
    • Motivatie
    • Leesbevordering
  • Publicaties
    • Stichting Lezen algemeen 
    • Leesbevordering en beleid 
    • Lezen onderzocht 
    • Leesbevordering in de praktijk 
    • Scholing in leesbevordering 
  • Nieuws
  • Agenda
  • Tijdschrift Lezen
  • Over Stichting Lezen
    • Wat we doen 
    • Wie we zijn 
    • Werken bij 
    • Pers 
    • Veelgestelde vragen 
    • Frysk 
    • English 
    • Contact 

Trefwoord: Lezen onderzocht

icon home
publicatie
Leesmonitor Magazine
Het nulnummer werpt een brede blik op de leescultuur in Nederland, van leesmotivatie en leesvaardigheid bij kinderen tot het (maatschappelijk) belang van lezen.
publicatie
Over ouders en leesopvoeding
publicatie
De schoolschrijver
publicatie
Adviesnotitie LEA en leesbevordering
Voorjaar 2011 heeft Oberon een advies uitgebracht voor directies, waarin aangegeven wordt welke stappen moeten worden gezet voor het verkleinen van de afstand tussen de...
publicatie
Geraakt door prentenboeken
publicatie
Waarom zou je (nú) lezen?
publicatie
De stralende lezer
publicatie
Voorlezen in gezinnen in Nederland
publicatie
Mijn leukste, spannendste, coolste, vetste…boek
publicatie
Wie leest heeft de wereld binnen handbereik
publicatie
On reading in the digital age
publicatie
Kennis van literaire conventies bij kinderen in de basisschoolleeftijd
Vorig 1 … 6 7 8 9 10 11 12 13 Volgend
Neem een abonnement op tijdschrift lezen
Steeds op zoek naar sprankelende voorbeelden op het gebied van leesbevordering?  Blijf op de hoogte en lees elk kwartaal ons tijdschrift Lezen.
Schrijf je hier in
Over Stichting Lezen

Stichting Lezen is de drijvende kracht achter de leesbevordering. Zij genereert en verspreidt kennis over lezen en ondersteunt en verbindt de partijen die er samen voor zorgen dat kinderen en jongeren goede en gretige lezers worden.

Beleidsplan

Contact
Stichting Lezen
Nieuwe Prinsengracht 89
1018 VR Amsterdam
020 623 05 66
info@lezen.nl

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van de laatste onderzoeken en publicaties?

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Tijdschrift lezen

Word gratis lid van ons tijdschrift door het aanmeldformulier in te vullen.

Word lid

Leesbevordering &
literatuureducatie
  • Voor- en vroegschools
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Beroepsonderwijs
  • Thuis
  • Toegankelijkheid
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Cookiebeleid
Beheer cookie toestemming

Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}