• Tijdschrift Lezen
  • Over Stichting Lezen
    • Wat we doen
    • Kunst van Lezen
    • Wie we zijn
    • Werken bij
    • Samenwerking
    • Veelgestelde vragen
    • Pers
    • Frysk
    • English
    • Contact
  • Leesbevordering & literatuureducatie
    • Direct naar
      • BoekStart
      • de Bibliotheek op school
      • Campagnes
      • Publicaties
      • Onderzoek
      • Congressen en trainingen
    • Voor- en vroegschools 
    • Primair
      onderwijs 
    • Voortgezet onderwijs 
    • Beroeps- onderwijs 
    • Thuis 
  • Onderzoek
    • Cultuur
      • Bibliotheek
      • Schoolbibliotheek
      • Lezen op school
      • Lezen in de kinderopvang
      • Lezen in het gezin
      • Bereik leesbevorderingscampagnes
      • Boekenvak
      • Corona
    • Gedrag
      • Leestijd volwassenen
      • Voorleestijd
      • Leestijd kinderen
      • Wie lezen er?
      • Dalende leestijd
      • Poëzie ervaren
      • Schrijven
    • Vaardigheid
      • Leesvaardigheid volwassenen
      • Leesvaardigheid kinderen
      • Welke kinderen zijn vaardig in lezen?
      • Leesvaardigheid stimuleren
    • Motivatie
      • Leesmotivatie volwassenen
      • Leesmotivatie kinderen
      • Van leesmotivatie naar leesgedrag
      • Leesmotivatie stimuleren
    • Leesbevordering
      • Voorlezen
      • Vrij lezen
      • Leesopvoeding
      • Leesonderwijs
      • Opbrengsten van lezen
      • Leesbevorderingsprogramma's
    • Literatuureducatie
      • Literair lezen
      • Inrichting literatuuronderwijs
      • Leeslijst
      • Young Adult
      • Schrijven in de klas
    • Digitalisering
      • Leesgedrag e-boeken
      • Wie lezen er e-boeken?
      • Leesbeleving e-boeken
      • Digitale kinderboeken
      • Digitale leesbevordering
      • Digitale geletterdheid
  • Publicaties
    • Stichting Lezen algemeen 
    • Leesbevordering en beleid 
    • Lezen
      onderzocht 
    • Leesbevordering in de praktijk 
    • Scholing in leesbevordering 
  • Nieuws
  • Agenda
  • Leesbevordering & literatuureducatie
    • Direct naar
      • BoekStart
      • de Bibliotheek op school
      • Campagnes
      • Publicaties
      • Onderzoek
      • Congressen en trainingen
    • Voortgezet onderwijs 
    • Primair onderwijs 
    • Voor- en vroegschools 
    • Beroepsonderwijs 
    • Thuis 
  • Onderzoek
    • Cultuur
    • Gedrag
    • Vaardigheid
    • Motivatie
    • Leesbevordering
    • Literatuureducatie
    • Digitalisering
  • Publicaties
    • Stichting Lezen algemeen 
    • Leesbevordering en beleid 
    • Lezen onderzocht 
    • Leesbevordering in de praktijk 
    • Scholing in leesbevordering 
  • Nieuws
  • Agenda
  • Tijdschrift Lezen
  • Over Stichting Lezen
    • Wat we doen 
    • Wie we zijn 
    • Werken bij 
    • Pers 
    • Veelgestelde vragen 
    • Frysk 
    • English 
    • Contact 

Trefwoord: De Boekenweek voor Jongeren

icon home
nieuws
Deze tien diverse boeken maken kans op de titel Beste Boek voor Jongeren
in de categorie Oorspronkelijk Nederlandstalig en vijf in de categorie Vertaald,  zijn genomineerd voor de prijs Beste Boek voor Jongeren.
nieuws
Auteurs 3PAK bekend
IJzersterke auteurs Daan Heerma van Voss en Chinouk Thijssen zullen dit jaar een kort verhaal schrijven voor 3PAK, het gratis geschenk van de Boekenweek van...
17 september - 26 september 2021
Boekenweek van Jongeren
Lees meer
nieuws
De Boekenweek voor Jongeren
De Boekenweek voor Jongeren is in volle gang. Vrijdag 20 september is Het Beste boek voor Jongeren bekendgemaakt tijdens de Lit Night Show in Vondel...
Neem een abonnement op tijdschrift lezen
Steeds op zoek naar sprankelende voorbeelden op gebied van leesbevordering?  Blijf op de hoogte en lees elk kwartaal ons tijdschrift Lezen.
Schrijf je hier in
Over Stichting Lezen

Stichting Lezen is de drijvende kracht achter de leesbevordering. Zij genereert en verspreidt kennis over lezen en ondersteunt en verbindt de partijen die er samen voor zorgen dat kinderen en jongeren goede en gretige lezers worden.

Beleidsplan

Contact
Stichting Lezen
Nieuwe Prinsengracht 89
1018 VR Amsterdam
020 623 05 66
info@lezen.nl

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van de laatste onderzoeken en publicaties?

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Tijdschrift lezen

Word gratis lid van ons tijdschrift door het aanmeldformulier in te vullen.

Word lid

Leesbevordering &
literatuureducatie
  • Voor- en vroegschools
  • Primair onderwijs
  • Voortgezet onderwijs
  • Beroepsonderwijs
  • Thuis
  • Toegankelijkheid
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Cookiebeleid
Beheer cookie toestemming

Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}