Broekhof (2021). Meer voorlezen beter in taal. Effecten van voorlezen op taalontwikkeling 0-4 jaar, Stichting Lezen/BoekStart |
Bus, A. G., & De Bondt, M. (2022). Vroeg begonnen, veel gewonnen. Een onderzoek naar de langetermijneffecten van BoekStart. Eburon. |
Bus, A.G., Van IJzendoorn, M.H., Pellegrini, A.D. & Terpstra, W. (1994). Een meta-analyse naar intergenerationele overdracht van geletterdheid, Ned. Tijdschrift voor Opvoeding, Vorming en Onderwijs, 10(3), 157-175. |
Cunningham, A. E. & Stanovich, K. E. (1998). What reading does for the mind. American Educator, 22(1-2), 8-15. Duursma, E. (2008) Reading aloud to children, the evidence, Archives of Disease in Childhood, 93, 554–557. |
Ece Demir‐Lira, Ö., Applebaum, L. R., Goldin‐Meadow, S., & Levine, S. C. (2019). Parents’ early book reading to children: Relation to children’s later language and literacy outcomes controlling for other parent language input. Developmental Science, 22(3), 1–16. https://doi.org/10.1111/desc.12764 |
Farrant, B. M., & Zubrick, S. R. (2013). Parent–child book reading across early childhood and child vocabulary in the early school years: Findings from the Longitudinal Study of Australian Children. First Language, 33(3), 280–293. https://doi.org/10.1177/0142723713487617 |
Flack, Z. M., Field, A. P., and Horst, J. S. (2018). The effects of shared storybook reading on word learning: a meta-analysis. Dev. Psychol. 54, 1334–1346. doi: 10.1037/dev0000512 |
Kalb, G. & Van Ours, J. C. (2013). Reading to Young Children: A Head-Start in Life? IZA Discussion Paper No. 7416. |
Kwant, A. (2011). Geraakt door prentenboeken. Stichting Lezen Reeks, Eburon. |
Mar, R. A., Tackett, J. L., & Moore, C. (2010). Exposure to media and theory-of-mind development in preschoolers. Cognitive Development 25(1), 69-78. https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2009.11.002 |
Mol, S. E. (2010). To read or not to read. Proefschrift Universiteit Leiden. |
Mol, S. E., Bus, A., Sikkema-de Jong, M. T., & Smeets, D. J. H. (2008). Added value of dialogic parent-child book readings: a meta-analysis. Early Education and Development, 19, 7–26. |
Van der Pol, C. (2010), Prentenboeken lezen als literatuur, Stichting Lezen Reeks, Eburon. |
Raikes, H., Pan, B. A., Luze, G., & Tamis-LeMonda, C. S. (2006). Mother-child bookreading in low-income families: Correlates and outcomes during the first three years of life. Child Development, 77(4), 924–953. |